Podjęcie współpracy
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani podjęciem współpracy z naszym biurem zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego celem omówienia szczegółów, oraz ustalenia ceny za usługi biura rachunkowego. Miesięczna opłata jest ustalana indywidualnie dla każdego klienta i obejmuje kompleksową obsługę księgową Państwa firmy. Nie pobieramy dodatkowych opłat za sporządzenie zeznania rocznego. Ta czynność zostanie dla Państwa wykonane w ramach jednej ustalonej na początku współpracy opłaty. Usługi księgowe są wykonywane na podstawie zawartej między
stronami umowy zlecenia dotyczącej prowadzenia rachunkowości Państwa firmy. Podpisanie umowy oraz upoważnień do reprezentowania Państwa przed Urzędem Skarbowym i innymi instytucjami odbywa się w Biurze Rachunkowym lub w siedzibie Zleceniodawcy. Biuro Rachunkowe powiadomi odpowiednie instytucje o zawartej z klientem umowie zlecenia. Jeżeli dopiero zamierzacie rozpocząć działalność gospodarczą, proponujemy umówić się na spotkanie, na którym porozmawiamy o Państwa planach, doradzimy wybór najkorzystniejszej formy opodatkowania i wypełnimy niezbędne formularze.
Podpisaliśmy umowę – Co dalej?
Miesięczna współpraca z biurem polega z Państwa strony na skompletowaniu dokumentów księgowych za dany miesiąc i dostarczeniu ich do biura rachunkowego do 10 dnia każdego następnego miesiąca. Forma dostarczenia dokumentów jest dowolna, większość klientów dostarcza je osobiście do biura, gdyż jest to również czas na bieżące konsultacje dotyczące prowadzonej przez Was działalności gospodarczej. Istnieje możliwość odbioru dokumentów przez pracownika biura rachunkowego z siedziby Państwa firmy. Jesteśmy z Państwem w kontakcie za pomocą telefonu i komunikatorów internetowych.
Nasza rola polega na ustaleniu wyniku finansowego za dany miesiąc, poinformowaniu Was o nim (w ustalonej wcześniej formie) i sporządzeniu deklaracji podatkowych. Pod koniec każdego miesiąca obliczymy płace dla Waszych pracowników oraz sporządzimy deklaracje do ZUS. W trakcie roku podatkowego dokumenty księgowe są z reguły przechowywane w siedzibie biura rachunkowego. Po zakończeniu roku i sporządzeniu zeznania rocznego dokumentacja zostaje zwrócona podatnikowi. Inny sposób obiegu dokumentów można ustalić na etapie nawiązywania współpracy.